smart Malaysia mengumumkan pelancaran smartCare, program perkhidmatan selepas jualan yang direka untuk memastikan kebolehgunaan semua kenderaan smart dan menyediakan sokongan proaktif kepada pemilik smart sedia ada. Program komprehensif ini merangkumi pelbagai perkhidmatan dan ciri produk yang bertujuan untuk meningkatkan pengalaman pemilikan kenderaan premium serta mengekalkan standard keselamatan dan kebolehpercayaan kenderaan smart.
Program smartCare memperkenalkan lapan ciri penting kepada ekosistem perkhidmatan selepas jualan smart yang merangkumi penyediaan Pengalaman Digital yang terbaik, Pengurusan Bateri serta Perkhidmatan Selepas Jualan iaitu Pemantauan Bateri Bervoltan Tinggi (HV) secara langsung, Perkhidmatan Digital Selepas Jualan melalui Aplikasi Hello smart, Pembaikan Bateri HV Tempatan, Rakan Gudang & Logistik, Kemudahan Outlet Servis dengan Bilik penyimpanan Bateri HV, Pengecas EV di seluruh Pengedar smart, Juruteknik yang berkelayakan dan kemudahan baik pulih badan dan cat kenderaan (Body & Paint).
Sistem Pemantauan Bateri Bervoltan Tinggi Secara Langsung
Aspek unik dalam ekosistem smartCare ini adalah Pemantauan Bateri Bervoltan Tinggi secara langsung. Ciri keselamatan ini direka khas untuk menawarkan solusi pencegahan bagi isu yang berpotensi berlaku melalui pemantauan kesihatan bateri secara langsung di dalam kenderaan smart. Sistem ini membolehkan kereta menghantar notifikasi terus ke smart Central, bagi memastikan tindakan dapat diambil dengan segera dalam mengekalkan prestasi dan kebolehpercayaan yang optimum.