Mengikuti aduan yang diketengahkan oleh seorang kerani di Segamat, Nagakanni Subramaniam, berkenaan isu dengan keretanya, Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd (Perodua), pengeluar kereta, telah bersetuju untuk membeli semula kereta tersebut dengan harga penuh. Nagakanni, yang membeli kereta pada 17 Oktober dari sebuah pengedar di Segamat, sebelum ini telah menyuarakan ketidakpuasannya di media sosial, menekankan bahawa dia masih dikehendaki membuat pembayaran bulanan walaupun keretanya terdampar di pusat servis disebabkan kerosakan.
Sebagai tindak balas, Perodua mengeluarkan kenyataan yang menjelaskan bahawa kerosakan enjin disebabkan oleh kontaminan seperti gula dalam bahagian enjin. Walau bagaimanapun, syarikat itu memastikan bahawa mereka memberi keutamaan untuk menyelesaikan masalah tersebut dan menafikan dakwaan bahawa tiada tindakan diambil untuk menangani perkara tersebut.
Kini, dengan keputusan Perodua untuk membeli semula Bezza dengan harga penuh, Nagakanni tidak perlu lagi membuat pembayaran bulanan dan pembayaran terdahulu akan dikembalikan. Perodua juga memberikannya pilihan untuk membeli kereta kedua pada kadar pinjaman bulanan yang sama atau menolak tawaran dan memilih kereta lain, dengan tempoh tujuh hari untuk membuat keputusan. Nagakanni menyatakan rasa berterima kasih atas keputusan Perodua dan juga berterima kasih kepada netizen atas sokongan yang besar dalam menegakkan haknya sebagai pengguna. Pos itu mendapat reaksi positif daripada netizen yang puas yang memberi tepukan gemuruh kepada kesatuan yang ditunjukkan oleh komuniti dalam menyokong Nagakanni.